Box

Pozzuoli, Caserta, Ercolano


2A and 2B’S SCHOOLTRIP

The class trip, probably the most awaited moment by the students, it only takes a few days to make new friends, to learn new things but most of all to discover unforgettable places, where you leave a piece of your heart.

Campania, one of the most beautiful regions in Italy, was our destination, actually only one of its cities, Pozzuoli: a town in the province of Naples.

In a time span of three days we visited the Sibilla Cumana, which I recommend especially for the beautiful view; Ercolano, an archeologic site full of secrets and details, such as the decorations and statues placed inside it; and finally the Reggia di Caserta, one of the most beautiful royal places ever, which contains the history of Italian Baroque and certainly once inside it, you will feel like living in a fairy tale and you will fall in love with it, just as happened to us.

                                                                                       

IL VIAGGIO DI ISTRUZIONE DI 2A e 2B

La gita di classe è probabilmente il momento più atteso dagli studenti, bastano pochi giorni per fare nuove amicizie, per imparare cose nuove ma soprattutto per conoscere luoghi indimenticabili, dove senza farlo apposta lasci un pezzo di cuore.

La Campania, una delle regioni più belle d’Italia, è stata la nostra meta, in realtà solo una delle sue infinite città, Pozzuoli: un comune in provincia di Napoli.

Nell’arco di tre giornate abbiamo visitato il Parco Archeologico di Cuma, soffermandoci maggiormente sulla Sibilla Cumana, lo consigliamo soprattutto per il bellissimo panorama, il sito archeologico di Ercolano, ricco di segreti e piccoli particolari, come per esempio le decorazioni e le statue poste al suo interno, e infine abbiamo visitato la Reggia di Caserta, uno dei palazzi reali più belli mai esistiti che racchiude al suo interno la storia del Barocco italiano e sicuramente una volta dentro vi sembrerà di vivere in una fiaba e ve ne innamorerete, proprio come è successo a noi.

 

Angelica Dirienzo e Elena Bronzi classe 2B

 

Clicca qui per vedere il video realizzato da Emanuele Argonni della classe 2A

2A 2B 2019